Altijd de beste merkaanbiedingen
5000m² winkelplezier in Tilburg
Vrijwel alles uit voorraad leverbaar
Iedere zondag geopend
5246 Beoordelingen
8.8

Ruilen en retourneren

Heb je je bedacht? Het is natuurlijk mogelijk om een bestelling te ruilen of te retourneren. Wij bieden je de mogelijkheid om artikelen binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren.

Als je verzendkosten hebt gemaakt om de bestelling te ontvangen, dan krijg je deze van ons terug mits de volledige bestelling wordt geretourneerd. Als niet alle artikelen uit de bestelling worden geretourneerd, zullen wij de verzendkosten niet crediteren. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.

Let wel op dat artikelen niet als retourzending geaccepteerd kunnen worden als deze gebruikt of beschadigd zijn. Retourzendingen moeten vanzelfsprekend als nieuw verkocht kunnen worden. Test een aankoop daarom thuis zoals je dat ook in de winkel zou doen.

Artikelen die gemonteerd zijn geweest en/of buiten gebruikt zijn kunnen niet geretourneerd worden. Retourzendingen worden gecontroleerd voordat deze geaccepteerd worden.

Is je product kapot of verkeerd geleverd, of is je product defect gegaan na gebruik? Neem dan even contact op met klantenservice. Wij helpen je graag!

Bedankt voor je begrip en je medewerking!

Hoe test ik een product?

Hier lees je tips hoe je een aankoop kunt uitproberen, waarna je het zonder problemen kunt ruilen of retourneren

 

Je mag de aankoop wel:

  • Voorzichtig uit de verpakking halen (bewaar de originele verpakking)
  • Binnenshuis testen

Je mag de aankoop niet:

  • Buitenshuis testen
  • Monteren en daarmee gebruikssporen nalaten
  • Uitpakken en de originele verpakking direct weggooien

Twijfel je of je jouw bestelling nog kunt retourneren? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice

Hoe retourneer ik een bestelling?

Volg de volgende stappen:

1. Download het onderstaande retourformulier en print deze uit. Als je geen printer hebt, dan kun je het retourformulier overschrijven.

2. Vul het formulier volledig en naar waarheid in.

3. Verpak het artikel behalve in de originele verpakking ook in een omdoos. Een omdoos is een extra doos waarin het artikel en de originele verpakking goed beschermd zijn tijdens het transport.
Als je bestelling is bezorgd in een verzendzak of verzenddoos, dan kun je die zak of doos gebruiken om de bestelling in te retourneren.

4. Stop het retourformulier in een envelop en plak deze stevig vast op de omdoos of stop deze in de omdoos.

5. Plak de omdoos goed dicht. Dit geldt ook voor de originele verpakking. Gebruik voor de originele verpakking alleen transparante tape en geen duct-tape of bruine tape. Zo blijft de verpakking netjes en heel.

6. Koop een retourzending online via Returnista om te profiteren van lagere verzendkosten, keuze uit meerdere vervoerders en pick-up bij jou thuis. Meer info over Returnista lees je hier onder. Of breng het pakket naar een pakketpunt van je eigen keuze. Zij kunnen je op de hoogte brengen van de tarieven. De verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Je mag de bestelling natuurlijk ook ter plaatse afgeven in ons magazijn of winkel in Tilburg. Ons retouradres vind je onderaan deze informatiepagina.

7. Je retourzending wordt verstuurd. Zodra deze bij ons in ontvangst wordt genomen nemen wij het in behandeling. Als je een artikel wil ruilen, nemen wij de verzendkosten voor het verzenden van een nieuw product voor onze rekening.

Retourneren is je eigen verantwoordelijkheid. Bewaar je verzendbewijs daarom totdat je van ons hebt vernomen dat je retourzending in goede orde is ontvangen. 

Om je zo goed en zo snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij je om het retourformulier volledig en naar waarheid in te vullen.

Klik hier voor het Retourformulier

Voordelig retourneren met Returnista

We bieden je een service aan om voor een voordelig tarief je retourzending te verzenden. Dat doen we in samenwerking met Returnista.
De voordelen van retourneren met Returnista:

  • Goedkopere tarieven dan wanneer je het zelf verzendt
  • Keuze tussen zelf brengen naar een parcelshop of bij je thuis laten afhalen
  • Direct online betalen

Er zitten wel wat voorwaarden aan het retourneren met Returnista.
Check hier beneden of jouw zending in aanmerking komt. 

Returnista Nederland

Returnista Nederland

Returnista België

Returnista België

Valt jouw retourzending binnen deze voorwaarden? 
Print je Retourformulier, vul hem in en regel je retourzending met Returnista 

Klik hier voor retourneren met Returnista.

Valt de retourzending in jouw land buiten deze voorwaarden? Dan kun je helaas geen gebruik maken van Returnista.
Doe je dit toch? Dan kan de pakketshop of de koerier je zending weigeren. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. 

Zelf retourneren

Komt je retourzending niet in aanmerking voor retourneren met Returnista?
Of heb je een andere manier om te retourneren?

Je kunt je retourzending richten aan:

Van Asten Babysuperstore, Afdeling Retouren
Groenstraat 139-02
5021 LL Tilburg
Nederland
 

Uitzondering: meubelen

Zware meubels en babykamers kunnen alleen geretourneerd worden als deze nog in de ongeopende verpakking zitten. De reden hiervan is dat meubelen secuur in beschermende pakketten worden verpakt. Bij het uitpakken verliezen de pakketten hun beschermende werking en raken losse onderdelen eenvoudig beschadigd of gaan verloren. Geopende pakketten kunnen daarom niet meer als nieuw verkocht worden. Als je meubels wil retourneren, dan ontvangt onze klantenservice graag van tevoren foto's van de verpakkingen.